fbpx

המקרר – עושים חסד במחנה יהודה

מאת: מערכת מדינת ירושלים

אם היו מספרים לנו שיש אנשים שעסוקים בלהסתובב בשוק מחנה יהודה, מצילים מזון לפני שנזרק לפח, ואז שמים אותו במקרר מיוחד לרווחת כל מי שצריך – היינו אומרים שזה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי.

אבל למעשה יש מיזם ממש כזה, והוא בדיוק מה שהוא נשמע.

מיזם "המקרר" החל בירושלים לפני שנה וחצי לערך על-ידי תמיר לרון, קורן שייב וענבל גרינצווייג. בתחילת דרכו הוא הוצב במרכז העיר, ואחרי תקופה קצרה עבר לרחוב אגריפס. הקרבה לשוק, בו פירות וירקות טובים נזרקים מדי יום, עוזרת למפעילי "המקרר" להמשיך למלא אותו מדי יום באוכל עבור כל מי שצריך.

הפרויקט מופעל כיום על-ידי יובל וייס, גאיה עפר ומאי קאשי, סטודנטים ירושלמיים ש"ירשו" את הפעלת המקרר מהמייסדים. "חלק מהקונספט הוא שאין בזה שום בושה – סטודנטים, תושבים, כל מי שצריך – מוזמנים לקחת אוכל מהמקרר. אנחנו לא מסתכלים בכלל מי מגיע ולוקח, כולם מוזמנים", מספרת גאיה.

כל הפרויקט פועל על בסיס רצון טוב. את המקרר מארח בית הקפה "Power Coffeworks" שמספק לו חשמל. ממש לאחר שהופסק סגר הקורונה, הופעל המקרר מחדש והתמלא במזון. במשך שלושה ימים חזרו האנשים להגיע ולקחת אוכל, אבל הוא הפסיק לעבוד ממש לאחרונה כנראה בגלל התקופה הארוכה בה היה כבוי.

אבל דברים טובים קורים למי שעושה טוב לאחרים. קובי הרוש, חשמלאי ירושלמי, שמע על המקרר שהתקלקל – והגיע לתקן אותו בלי לבקש שום תמורה. עכשיו המקרר חוזר לעבוד במשנה כוח, וגאיה, יובל ומאי מזמינים את כל מי שצריך – לבוא לקחת אוכל מהמקרר.


כתב: שיר אהרון ברם

צילמה: גאיה עופר

It seems we can't find what you're looking for.