fbpx

האם עיריית ירושלים לוקחת צד בהפגנות? חלק ב'

מאת: מערכת מדינת ירושלים

אריה קינג: "סיכוי מאוד גדול שהייתי תומך בהפגנות בצורה כזו או אחרת".
אחרי שבחודש האחרון סגן ראש העיר אריה קינג לכאורה הכה מפגין, ועשה כל המתאפשר בחוק כדי לסכל את ההפגנות, הוא מספר בראיון למדינת ירושלים שלמעשה הוא מתנגד לראש הממשלה (אותו הוא מכנה "מקדם מדיניות שמאל") ואם דברים היו נראים קצת אחרת הוא היה מצטרף למחאה.
"למן היום הראשון אמרתי לחלק ממארגני ההפגנות שעימם נפגשתי שאילו ההפגנות היו מתנהלות בצורה חוקית, מתורבתת, והכי חשוב, מבלי להשחית רכוש, מבלי להפר חוקים ומבלי לפגוע בתושבי העיר. אילו היו מתעסקים בעניינים הכלכליים ואזרחיים נטו, בטוחני שרבים מהימין היו מצטרפים. כשאתה שומע וקורא 99 אחוז הצהרות וכרזות מבית היוצר של עמותות שמאל קיצוניות ומפלגות שמאל תומכות טרור, אף ימני, גם לא המתון ביותר, לא יכול להצטרף להפגנות שכאלה".
ראוי לציין כי ההפגנות בבלפור הן מהמנומסות והעדינות ביותר שנראו בירושלים וכוללות משפחות עם ילדים, מופעי רחוב, ומתנדבים אשר מנקים את הזבל לאחר ההפגנה. כמו כן, בשישי האחרון פעילים חילקו עציצים לתושבי רחביה כאות תודה ואולי התנצלות על הסבל הנגרם להם בעקבות ההפגנות. בנוסף, כדאי לציין גם שבהפגנות ניתן לראות מפגינים מכל קצות הקשת הפוליטית ומגוון רחב מאוד של שלטים, וכי נוכחות מפלגתית בהפגנה היא מועטת ביותר.
חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות) טוען ש"לולא סגן ראש העיר אריה קינג, ההפגנות בבלפור לא היו מגיעות למה שהן היום". הוא מתייחס לכך שבכך שקינג התעקש על החרמת ציוד, פינוי המאהל, ולכאורה הכה מפגין – הוא השליך את הגפרור שהצית את אבק השריפה. "האנרגיה לצאת להפגין נגד השחיתות, ונגד חוסר התפקוד של נתניהו מול הגל שני של הקורונה והמשבר הכלכלי העמוק הייתה שם – אבל קינג היה מי שזירז וחיזק את התהליך".
האיום הכי גדול על מחאת בלפור הוא העלמות מתודעת הציבור, ופעולותיו של קינג דווקא דוחפות אותה במעלה סדר היום הציבורי. פעולותיו של קינג מייצרות סיפורים ששומרים את המחאה בתודעה הציבורית, בעוד קינג עצמו זוכה להצטייר כשומר האינטרס של הימין ושל תושבי העיר שסובלים ממחאת בלפור. מתוך כך עולה השאלה – האם קינג מנסה להחליש את המחאה, או שמא משכיל להשתמש בה לטובתו?
מה דעתכם? האם הפגנה יכולה להיות א-פוליטית, ומה צריך לקרות כדי שאריה קינג יעבור לצד של המפגינים?
————————
מאת דנה פטרוב, מערכת מדינת ירושלים

עוד

It seems we can't find what you're looking for.