fbpx

המעצר האלים בבלפור: תגובת העירייה

מאת: מערכת מדינת ירושלים

אתמול בלילה אריה קינג כתב בפייסבוק שהוא "מצדיע" לסנ"צ גואטה על המעצר האלים בבלפור. האם אתם יכולים לנחש מה היה לו לומר על אלימות משטרתית כשזו הופנתה כלפי פעילי הר הבית?

סגן ראש העיר אריה קינג, שבעבר תועד כשהוא לכאורה מכה מפגין בעצמו, צייץ אתמול "כשמישהו נוהג כלפיך באלימות ואף מכה אותך, המענה הוא אגרסיביות וחתירה למעצר". אך נראה שקינג תומך ב"אגרסיביות" רק כשמדובר במפגיני בלפור: כשעברנו בעמוד של קינג בחיפוש אחר התבטאויות בנושא, הגענו לפוסט בנוגע לאלימות משטרתית כלפי מפגינים בצעדה של "חוזרים להר" ב-2017. באותו מקרה, קינג פנה לשר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן, בדרישה שמפקד מחוז ירושלים יתנצל.
מהאופוזיציה של העירייה הגיעה תגובה מתונה: יו"ר "התעוררות" עופר ברקוביץ' ביקר את המפגינים על קיום הצעדה ללא אישור, אך הבהיר ששום דבר לא מצדיק אלימות חריפה כפי שנראתה בסרטון. "משימת השיטור אינה פשוטה, אבל החשיבות של שמירה על איפוק ושיקול דעת הכרחיים לשוטרים שלנו. המשטרה אחראית לייצר חוק וסדר ולמנוע אלימות, ולא להיפך", כתב.

מי לא אמר עדיין כלום בנושא?

ראש העיר משה ליאון וחברי הסיעות החרדיות טרם פצו פה בנושא. גם חברת המועצה לורה ורטון ועמיתה יוסי חביליו לא מצאו רגע להגיב בעניין.


 

כתב: דוב מורל, מערכת מדינת ירושלים
צילום: מערכת מדינת ירושלים

עוד

It seems we can't find what you're looking for.