fbpx

הסכם השלום עם האמיריות – האם ישפיע על ירושלים?

מאת: מערכת מדינת ירושלים

הסכם שלום עם האמירויות: מה זה אומר לירושלים?

בתיווכו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ישראל והאמירויות סיכמו היום על נרמול היחסים בין המדינות. על פי הדיווחים, התנאי לכך היה דחיית הסיפוח. עדיין מוקדם לדעת מה יהיו ההשפעות של ההסכם על ירושלים, אבל הנה כמה נקודות ששווה לחשוב עליהן:

1. ירושלים היא מנקודות המחלוקת המשמעותיות בסכסוך. במשך שנים, התפיסה הייתה ששלום עם מדינות ערב עובר דרך הרשות הפלסטינית. הנה, זה לא קרה: ישראל לא היתה צריכה "לוותר" על מזרח ירושלים כדי לכונן יחסים נורמליים עם המפרץ. זה נועץ עוד מסמר בארון של חלוקת ירושלים.

2. כבר היום קיימים אנשי עסקים ובעלי אינטרסים שונים מהמפרץ שמשקיעים סכומי עתק בירושלים בדרכים עקלקלות. בדרך כלל זה קשור לעסקנים / מנהיגים פלסטינים, ומתחת לפני השטח יש מלחמת שליטה על נדל”ן בירושלים, שמעורבבת גם עם הרבה פוליטיקה פנימית.

3. ירושלים היא זירה למאבקי כוח פוליטיים בינלואמיים. בין היתר, יש כאן גם השקעות מאסיביות של נוצרים אוונגליסטיים מארה”ב ושל ממשלת טורקיה. ספציפית אל אקצה הוא סמל מוסלמי וערבי חזק מאוד, ולכן, ניחוש פרוע: אנחנו הולכים לראות הרבה מאבקי כוח, והרבה מאוד כסף שיזרום לכאן מהמפרץ במטרה לבסס שליטה. זה יכול להתבטא בהשקעה בעסקים מקדסים, בנדל”ן או בתרומות “פילנתרופיות”.

4. זה לא רלוונטי עכשיו, מן הסתם, אבל בעתיד אנחנו עלולים לראות פה הרבה תיירים מהאמיריות, ובעתיד הרחוק יותר אולי גם ממדינות אחרות במפרץ.

איך אתם חושבים שזה ישפיע על ירושלים, אם בכלל? ומי זוכר מה קרה בפעם שעברה שתושב המפרץ ביקר באל אקצה?


כתב: נתן אודנהיימר, מערכת מדינת ירושלים

עוד

It seems we can't find what you're looking for.