fbpx

התכנית החדשה של עיריית ירושלים: סיליקון ואדי

מאת: מערכת מדינת ירושלים

סיליקון ואדי: יצא לדרך הפרויקט העירוני שיהפוך את ואדי ג'וז למרכז העסקים והמסחר של מזרח העיר.

העירייה הודיעה על התחלת תכנית "סיליקון ואדי" – פרויקט הדגל של עיריית ירושלים במזרח העיר, שאמור להגדיל את שטחי התעסוקה, המסחר והמלונאות בהיקף נרחב. תוך שנים ספורות יבנו כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, בדגש על תחום ההייטק, לצד 50,000 מ"ר שטחי מסחר ועוד 50,000 מ"ר למלונאות.

הפרויקט, שיצא לדרך ביוזמתו של ראש העיר משה ליאון, הוא חלק מתוכנית החומש הממשלתית לצמצום פערים חברתיים כלכליים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים (החלטה 3790). מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו בירושלים בעשורים האחרונים, לטובתו חברו יחדיו כלל גורמי התכנון, בעלי קרקע, גופי הכשרה מקצועיים וחברות הייטק מהשורה הראשונה.

מטרות הפרויקט, בין היתר, הן יצירת כ-10,000 מקומות תעסוקה איכותיים במזרח העיר, הגברת האמון בין המקדסים לבין העירייה והממשלה, העלאת שיעור תעסוקת הנשים ממזרח ירושלים, וחיזוק מעמדה של תכנית הלימודים הישראלית במזרח העיר כמפתח להשכלה גבוהה ולתעסוקה.

ראש העיר משה ליאון: "אנו עושים צעד נוסף בדרך להגשמת תכנית היסטורית במזרח העיר, ומביאים בשורה אדירה לכלכלה בירושלים בכלל ובמזרח העיר בפרט. נדאג להביא לכאן את החברות המובילות במשק ואת כוח האדם האיכותי ביותר במזרח העיר. נפעל בסנכרון מלא עם גורמי התכנון, התעסוקה וההכשרה, על מנת לחולל מהפכה של ממש וליצור תקווה גם במזרח העיר".


כתב: שיר אהרון ברם

עוד

It seems we can't find what you're looking for.