fbpx

נפתח משפטו של בנצי גופשטיין

מאת: מערכת מדינת ירושלים

משפטו של בנצי גופשטיין מארגון להב"ה החל ממש לפני חצי שעה בבית משפט השלום בירושלים.

גופשטיין מואשם בהסתה לגזענות, אלימות וטרור, וכתב אישום נגדו הוגש כבר לפני למעלה מחצי שנה. בין היתר מתבססים האישומים של שורת התבטאויות של גופשטיין בתקשורת בין השנים 2012-2017 – כמו למשל התייחסותו לסרטון שפורסם בערוץ 7 המתעד תקיפה גזענית של נערים ערבים בכיכר ציון על-ידי צעירים יהודים, במסגרתה אחד הקורבנות נפצע קשה.

בראיון לאברי גלעד אמר גופשטיין כי "אני לא פציפיסט. יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר".

בראיון אחר בחדשות 2 אמר גופשטיין כי "התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו. אין ערבים בחתונה. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשהכתב שאל אותו "אז מה הוא היה עושה?" השיב גופשטיין כי "הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב, נראה לי".

כמו כן מואשם גופשטיין בתמיכה פומבית בטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה.

גופשטיין, מצידו, הגיב כי “יש כאן רדיפה מכוונת של הפרקליטות, בהנחיית התנועה הרפורמית, נגדי ונגד ארגון להב”ה, על דברים ישנים מלפני שנים – ועל מה? על התבטאויות בתקשורת. אני חושב שהגיע הזמן שבפרקליטות יפנימו שבמדינה דמוקרטית מותר לדבר גם אם הדברים שנאמרים, לעיתים לא מוצאים חן בעיני כמה פקידים בצלאח א-דין. מה שבטוח הוא שמלחמה בהתבוללות היא אינה גזענות”.

פרקליטו של גופשטיין, עו"ד איתמר בן גביר, אמר אתמול כי "גופשטיין הוא דרייפוס של ימינו. בזמן שחברים בכנסת ישראל מהרשימה המשותפת מצהירים חדשות לבקרים על תמיכתם בטרור, גופשטיין מואשם על התבטאויות ישנות וזניחות בכלי התקשורת. נהפוך את כתב האישום הזה לכתב אישום נגד הפרקליטות".

אז מה אתם אומרים, רדיפה מכוונת או משפט מוצדק?


כתב: שיר אהרון ברם

צילם: דב מורל

עוד

It seems we can't find what you're looking for.