fbpx

קורונה בירושלים

מאת: מערכת מדינת ירושלים

במהלך הביקור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בעיריית ירושלים אתמול, ציין ראש העיר משה ליאון כי 50 אחוז מחולי הקורונה נמצאים במזרח העיר – בדקנו האם אמירתו מדוייקת, ואת מצב התחלואה במזרח העיר.

אם מחצית מהחולים נמצאים במזרח העיר, המשמעות היא שהחצי השני הוא במערב העיר – מה שיוצר תמונת מצב שוויונית לכאורה. אלא שמקדסים מהווים כ-38 אחוז מאוכלוסיית ירושלים, פחות ממחצית מהעיר מה שאכן מצביע על אחוזי הדבקה גבוהים יותר בשכונות מזרח העיר.

האמירה של משה ליאון אומתה על ידי מנהל מרפאות במזרח העיר, פואד אבו חאמד. לדבריו, בשכונות מזרח העיר יש כיום כ-1800 חולי קורונה מאומתים, בניגוד לנתון של עיריית ירושלים, לפיו כמות החולים היא 1561. לדבריו, ההבדל בספירה נובע משתי סיבות עיקריות: ראשית, חלק מהחולים במזרח העיר הולכים להיבדק ברשות הפלסטינית, ונוספים למערכת של שירותי הבריאות במזרח העיר רק לאחר שקיבלו תוצאה חיובית, כך שהם לא מופיעים במאגר הנתונים של משרד הבריאות. הסיבה השנייה היא שבמזרח העיר סופרים גם את החולים שמקבלים תוצאה גבולית בבדיקה, ומחשיבים אותם כחולי קורונה.

בעניין זה כדי לזכור כי גם אם התחלואה במזרח העיר היא משמעותית יותר, לפחות מבחינת העומס על בתי החולים התמונה נותרת זהה: במזרח העיר אין מחלקת קורונה, והתושבים החולים פונו תחילה לבתי החולים במערב העיר וכעת מפונים לבתי חולים בתל אביב עקב העומס הרב.

בשבועיים האחרונים נצפתה ירידה במספר החולים המאומתים בירושלים כולה, וגם במזרח העיר. את הירידה מייחס אבו חאמד לפרוטוקול החדש של משרד הבריאות, שפורסם לפני שבועיים, ולפיו חולים יכולים לצאת מבידוד בתום התקופה שהוקצתה להם, מבלי צורך בבדיקת קורונה שלילית. "זה מאוד הקל כי הייתה בעיה עם הבדיקות, מד"א לא היו מגיעים בזמן. עכשיו אתה עובר את הבידוד ויוצא, אז זה שחרור צוואר בקבוק. היו הרבה אנשים שלא היו חולים אבל היו רשומים כחולים", הסביר אבו חאמד.


 

מאת דנה פטרוב, מערכת מדינת ירושלים
צילום: Tomer Zmora

עוד

It seems we can't find what you're looking for.