fbpx

תכנית המדרחובים של העירייה יוצאת לדרך – ראיון עם טלי פרידמן

מאת: מערכת מדינת ירושלים

"המדרחובים יהיו מקפצה לאיכות החיים של התושבים. הרבה יותר פיקוח על חיי הלילה. העסקים לא ירעישו אחרי 23:00, אפילו רמקולים לא יוציאו. הבהרנו למסעדות שגם כיסאות אסור לגרור בשעות מאוחרות בלילה"

היום מתחילה תכנית המדרחובים החדשה של ירושלים | טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי השוק, מספרת בראיון ל"מדינת ירושלים" מדוע התוכנית היא גם למען התושבים

נכון לעכשיו, סגר הקורונה הותיר את העסקים בירושלים במצב קשה. "אנחנו קשוחים בירושלים. חטפנו מכות וזעזועים לאורך השנים אבל אנחנו יודעים איך להתכנס ולהתאושש. זה ב-DNA שלנו. חייבים לתת הזדמנות לעסקים להצליח", היא מסבירה. תכנית ההתאוששות לעסקים הירושלמיים תאפשר למסעדות לפתוח אזורי ישיבה על כל המדרחוב שייסגר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "צריך גם לזכור שזה לא עניין קבוע. זו תוכנית לתקופת הקיץ בימים ושעות מסוימים והיא תסתיים באוגוסט".

מאז שראש העיר הכריז על תכנית ההתאוששות של ירושלים, העיר גועשת והרבה מתושבי נחלאות מובילים את המאבק. "השינוי שיעשה יאפשר לנו לקחת אחריות על מרחב חיי הלילה. האזור הפך עורק בילויים מרכזי בשנים האחרונות, כמעט ללא פיקוח, וברור שזה פגע באיכות החיים. אנחנו נתקן את זה", מספרת טלי. "מאז שנכנסתי לתפקיד אני עובדת על יותר פיקוח והתחשבות, מתוך הבנה שיש כאן מארג חיים של סוחרים, תושבים, תיירים וכן הלאה. בגלל הקורונה אנשים לא ראו עדיין את פירות המאמצים שלנו, אבל חשוב שידעו שאנחנו עובדים מסביב לשעון להתאים את המדרחוב גם לחיי התושבים".

לדבריה של פרידמן, רבים מהתושבים יצאו למסע צלב נגדה שהובל, להבנתה, על-ידי יו"ר מנהל קהילתי לב העיר. "איימו עלי והטרידו את ילדי. אני לא המצאתי את התוכנית הזו ומדובר במגמה עולמית, שמתקדמת גם במדינות רבות באירופה", היא מרחיבה. "בסופו של דבר המטרה שלנו היא להילחם במצבים בהם תושבי האזור מתעוררים למראה מפגעים שהשאירו בליינים באזור. השירותים העירוניים יפעלו מסביב לשעון. נתקן את הפגיעה באיכות החיים של התושבים".

 


כתב: שיר אהרון ברם

התמונה באדיבות טלי פרידמן

עוד

It seems we can't find what you're looking for.