fbpx

כל עליה היא לצורך ירידה: איפה רצים בירושלים

מאת: מערכת מדינת ירושלים

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על ריצה בירושלים?

כנראה שקודם כל, על העליות. אבל מיד אחר כך: על הנופים.

בירושלים יש לא מעט לוקיישנים מרהיבים לשמור בהם על הכושר. שאלנו וחקרנו, ואלו הם המקומות שהירושלמים הכי אוהבים לרוץ בהם:
פארק המסילה

אם מה שמרתיע אתכם בריצה בירושלים זה העליות, פארק המסילה הוא המקום המושלם להתחיל. הפארק בנוי כולו על תוואי הרכבת הישנה לירושלים, כך שמראש אין בו הרבה שיפוע. קצה אחד של המסלול הוא בתחנה הראשונה, והוא נמשך לאורך חמישה קילומטרים, עד לנחל רפאים בדרום העיר.

גן סאקר ועמק המצלבה
המסלול המועדף על תושבי נחלאות ומרכז העיר, שמתחיל במדשאות גן סאקר ומתפתל אל תוך עמק המצלבה. זה מיקום פופולרי במיוחד, ומדובר ביתרון וחסרון בו זמנית: מצד אחד, אתם בטוח לא תהיו לבד שם. מצד שני, אין כמו לראות אנשים אחרים רצים כדי להגביר את המוטיבציה.

טיילת קרית מנחם – אורה
הכביש החדש שמקיף את קרית מנחם כולל גם טיילת מושלמת לריצה, עם כמה נקודות תצפית לאורכה. היא נמצאת ממש על צלע ההר שמשקיפה על הדסה עין כרם, אורה, וההרים מסביב. בונוס: אם אתם רצים בערב, תתכוננו לשקיעות מרהיבות.

יער ירושלים
המסלול המועדף על תושבי בית הכרם, ולא סתם – מחקרים הוכיחו שלריצה או הליכה ביער יש אפקט דומה למדיטציה. נכנסים דרך בית הכרם ויוצאים מאחורי יד ושם, אחרי שהשארתם מאחור את כל הדאגות.

טיילת ארמון הנציב
גם כאן הנוף זה מה שעושה את ההבדל: הטיילת נמתחת משכונת אבו תור ועד לשכונת נוף ציון הסמוכה לג'אבל מוכאבר, והיא צופה לנוף עוצר נשימה של העיר העתיקה, הר הזיתים ומדבר יהודה. יהיה לכם כל כך יפה בעיניים שאתם תשכחו שאתם מזיעים.

אז מה המקום האהוב עליכם לריצות בירושלים?

ולספורטאים המנוסים יותר: מה הטיפ הכי טוב שלכם לריצה בעליות?

#ריצה_בירושלים
#הכי_בירושלים