fbpx

מתווה הכותל החדש – רפורמים יתפללו בהר הבית

מאת: מערכת מדינת ירושלים

אחרי התבטאויותיו של ראש העיר בנושא, הוסכם לאחרונה על פשרה בנושא תפילות הרפורמים בכותל.

בסדרת מגעים חשאיים, שהתקיימו ברצף ממוצאי-שבת ועד ליום שני בבוקר, הוחלט על פשרה חדשה בנושא הכותל. מעתה, יורשו הרפורמים להתפלל במתחם הר הבית, באזור שייסגר במיוחד בדרום רחבת אל-אקצא. על הפשרה הוסכם בין נציגי הוואקף, נציגי הרפורמים, והרב הראשי של הכותל. נציגי העירייה לא הוזמנו לדיונים מאחר והוסכם שהפשרה צריכה להגיע מהאנשים, ללא התערבות הממסד.

"אני חושב שהפשרה הזו טובה לכולם. הרפורמים יישארו רחוק מאיתנו, ולא מפריע לי שהם נכנסים להר הבית, כי הם בכל מקרה לא יהודים", אמר סגן ראש העירייה החדש, אריה קינג, בסרטון שצילם לחשבון הגריינדר שלו. "המוסלמים מצידם זורמים על זה כי אחרי שהסברנו להם שהרפורמים לא יהודים – הם הבינו שאין פה הפרה של הסטטוס קוו, וזה הכי חשוב להם. כשנבנה מחדש את בית המקדש נעביר את הרפורמים לכנסיית הקבר".

מנגד, הרפורמים מרוצים במיוחד, מכיוון שכפי שהם רואים את זה, הם מתקרבים לקדושה הרבה יותר מאשר תפילה בכותל. נשות הכותל כבר הסכימו על קיום אירועי בת ובר מצווה רטרואקטיבית לכל הילדים שלא יכלו לעשות זאת בכותל, ניתן להגיש מועמדות עד גיל 16. המופתי של המקומות הקדושים הגיב מצידו כי "אנחנו מוכנים לקבל בזרועות פתוחות את כל מי שנדחה על ידי המשטר הציוני ומדינת ישראל".


כתב: שיר אהרון ברם

עוד על הקמת מדינת ירושלים