fbpx

ארבעה ימים עברו מאז שאיאד נורה למוות

מאת: מערכת מדינת ירושלים

ארבעה ימים בהם העיר מסרבת להירגע מהמוות המזעזע. ארבעה ימים בהם לא ברור מה יקרה לשוטרים שירו בו, שכבר שוחררו לביתם ורק אחד מהם במעצר בית.
ארבעה ימים בהם עדיין לא נחשף תיעוד כלשהו של התקרית, למרות שהעיר העתיקה מרושתת בהמוני מצלמות שמכסות כל פינה בה. בית המשפט כבר הורה למח"ש, לעירייה ולמשטרה לאסוף את הסרטונים, מתי נראה אותם? כשיש פיגוע הסרטונים נחשפים באותו היום. ראוי שכך יהיה גם הפעם.

ראש העיר כתב ביום בו נורה איאד שהאירוע חריג ומצער שטוב לו לא היה קורה, אבל ביקש מכולם להמתין עד תום הבדיקה בנושא. מתי נדע מה קרה? כמו שכבר אמרנו, אנחנו לא חושבים שמשטרת ישראל הם רוצחים, אבל קשה להתעלם מכמה שהמקרה הזה בלתי נתפס.
—-
אתמול (שלישי, 2.6.20) הפגינו במרכז העיר, כבר בפעם השנייה, מאות בני אדם. הם דרשו צדק לאיאד, הפסקת האלימות המשטרתית ואת התפטרותו של אמיר אוחנה, השר החדש לבטחון פנים – שממשיך להגן על השוטרים שהרגו את איאד. ההפגנה יצאה מכיכר המשביר הישן, עברה דרך מדרחוב בן יהודה, והמשיכה לכיוון העירייה ומגרש הרוסים.

בשלב מסוים חסמו המפגינים את מסילת הרכבת הקלה, והמשטרה פינתה אותם בכוח ועצרה תוך כדי שלושה אנשים. הרבה מהשלטים שהונפו קישרו בין מותו של איאד לבין מותו של ג'ורג' פלויד, שארצות הברית בוערת כבר תקופה ארוכה בעקבות המוות שלו. מוקדם יותר אתמול הפגינו גם סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים נגד האלימות שהובילה למותו של איאד. הפגנות רבות נראו השבוע במזרח העיר.

סוכת האבלים של משפחת אלחלאק הפכה למוקד עלייה לרגל. רב העיר אריה שטרן הגיע לניחום אבלים יחד עם המשנה לראש העיר, פלר חסן נחום. אנשי תג מאיר הגיעו. גם אזרחים פרטיים רבים. אפילו נטורי קרתא הגיעו לעשות שם סיבוב הופעות. כולם מבינים שהירי באיאד הגדיש את הסאה, אי אפשר יותר.

האם נקבל התייחסות נוספת מראש העיר, מעבר לכמה שורות בטוויטר?


כתב: שיר אהרון ברם

עוד

It seems we can't find what you're looking for.