fbpx

האם הוקמה ישיבה חדשה בלב שכונת בקעה?

מאת: מערכת מדינת ירושלים

תשמעו סיפור מוזר: תושב רחוב גד בבקעה הלך לישון בביתו שמול הוסטל של הסוכנות, והתעורר מול ישיבה של הפלג הירושלמי. איך זה ייתכן, בהנחה שהתושב לא עבר באורח קסם למקום אחר באמצע הלילה?

יותם געש, התושב המדובר וסטודנט באוניברסיטה העברית, כתב פוסט שמתאר שלב אחר שלב את ההשתלטות על המבנה באישון לילה, ופתיחת ישיבה של "חברון החדשה" – אותה "חברון החדשה" שפונתה ממבנה בבית הכרם בדצמבר 2019 בגלל שלא עמדה בתקנות הבטיחות הנדרשות. הפוסט המלא מובא כאן:

"אני מתגורר מזה שנה ברחוב גד בשכונת בקעה בירושלים. בסופ"ש האחרון נוכחתי לדעת כי שכנים חדשים נכנסו לבניין ממול. הבניין בבעלות קרן הפנסיה של הסוכנות, והוא שימש בימי שגרה כהוסטל ומרכז פעילות לצעירים מחו"ל בתוכניות של הסוכנות היהודית. בשל הקורונה והעדר הטיסות הבניין היה סגור ברובו בחודשים האחרונים.
בסוף השבוע שעבר הגיעה קבוצה של חרדים ליטאים לסקור את הבניין. עד כה טוב ויפה, אם כי דרך ההתנהלות שלהם הייתה תמוהה במקצת. בשעות הקטנות של הלילה במוצאי שבת הגיעו לרחוב משאיות עם ציוד רב, והחלו עבודות שיפוץ מסיביות במתחם. הדבר נעשה ללא שום תיאום עם גורמי השכונה, העירייה, וללא שום אישור. אתמול עשינו בירורים להבין את פשר הדבר, וגילינו שמדובר בהשתלטות: שכנינו החדשים מתכוונים להקים במתחם ישיבה של "חברון החדשה", לצד מוסד לימוד של תלמוד תורה.

הדבר נעשה ללא שום תיאום. הקמת מוסד לימוד הוא תהליך שלא קורה ביום אחד או בשבוע אחד, וכאשר הדבר מתרחש באמתלה של "מבנה זמני" באישון לילה – עדיף לחשוד ולברר למה.

ישיבת חברון החדשה כך מסתבר אינה גוף הנוהג לפעול במישרין עם חוקי המדינה, שכן המבנה הקודם בו הישיבה שכנה פונה לאחר שלא עמד בתקנות הנדרשות לתפעולו.

אתמול ב"טקס חגיגי" שנערך לקראת חצות, החליטו השכנים החדשים להדליק זיקוקים בחצר – הרבה לאחר השעה המותרת לרעש לא סביר. התקשרנו למשטרה, שבתגובה ענתה כי העניין בטיפול.

היום התעוררנו לקול צעקות של כ-60 ילדי כיתות א-ב שהתחילו את שנת הלימודים החדשה. מיותר לציין כי אנשי הסגל והילדים לא עטו מסכות ולא שמרו על הנחיות הקורונה, בתקופה זאת שבה ירושלים מסומנת כעיר אדומה וכמוקד התפרצות של הנגיף.

פניתי הבוקר לנציג התעוררות אדיר שוורץ, הפועל למען תושבי השכונה ומנהל מאבק נגד פתיחת הישיבה בבקעה.

לא הגיוני כי מוסד לימודי יקבע עובדות בשטח ורק לאחר מכן ינסה לקושש אישורים. בין אם זה גן ילדים, בית ספר, מתנ"ס או ישיבה – זוהי התנהלות אגרסיבית ומזלזלת בחוק. אין דבר כזה פתרונות בזק ולא הגיוני שקבוצת אזרחים מסויימת תהיה מעל החוק".
***
מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הפוסט.
צילום: יותם געש Yotam Gaash

עוד

It seems we can't find what you're looking for.