fbpx

נתיב תחבורה ציבורית חדש על בגין

מאת: מערכת מדינת ירושלים

תחבורה ציבורית על שדרות בגין – מה זה אומר?

בסוף השבוע התבשרנו על התקדמות משמעותית בתוכנית נתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין, שאמור לעבור כמעט לכל אורכו של הכביש ובשני כיווניו. ההתקדמות היא למעשה אישור תקציב לתכנון נתיב התחבורה הציבורית, כך שהפרויקט יתקדם מהר יותר. העירייה אמורה לבנות נתיב נוסף בכל כיוון של הכביש, ככה שהתחבורה הציבורית לא תבוא על חשבון התחבורה הפרטית הקיימת.

הבשורה האמיתית פה היא שתושבי השכונות בירושלים יוכלו להשתמש בכביש בגין, שחוצה את העיר ומחבר בין חלקיה, גם אם אין להם רכב פרטי. עד כה, תושב שרצה להגיע, לדוגמה, מבית הכרם לשכונת גילה – צריך היה לעבור בנסיעת אוטובוס ארוכה דרך בית וגן, רמת שרת, מלחה וכן הלאה.

באמצעות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) אפשר יהיה לקצר את הנסיעה הארוכה ולעבור בין השכונות באופן ישיר, בלי הפקקים של הרכבים הפרטיים שכולנו מכירים מכביש בגין. כיום יש כמה קווי אוטובוס שעוברים על כביש בגין, אבל רק באופן חלקי.

"עדיין אין תאריך סיום לפרויקט הזה ולא ברור מתי זה יקרה", מספר יוסי סעידוב, פעיל 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל. "פרויקטים של תחבורה ציבורית נוטים להתארך והרבה פעמים להיתקע. זה טוב שאישרו את התקציב, אבל חייבים לעקוב אחרי ההתקדמות, לעקוב ולדחוף. מגיע למי שבחר להשאיר את הרכב בבית להגיע במהירות ובדרך ישירה למרכזי התעסוקה בעיר בלי להיות תקוע בפקקים". סיידוב מוסיף ששיפור השירות של התחבורה הציבורית, מעבר לתשתיות, אמור להתבצע עוד לפני שיבנה הנתיב בכביש בגין.

נתיב התחבורה הציבורית אמור לעבור בין מחלף הרוזמרין הדרומי, ממנו עולים לשכונת גילה, לבין מחלף בנציון בצפון – ממנו ניתן להגיע לבית חנינא; כך יוצא שכמעט כל שדרות בגין ישמשו גם לתחבורה ציבורית, למעט הקטע בין מחלף בנציון לבין עטרות.


כתב: שיר אהרון ברם

צילמה: נע'ם אבו ליל

עוד

It seems we can't find what you're looking for.