fbpx

תכנית המדרחובים של העירייה ממשיכה להסעיר את הרוחות בעיר

מאת: מערכת מדינת ירושלים

תושבי השוק ונחלאות כועסים.

כבר שנים שהם מתלוננים על רעש, לכלוך ויחס גרוע מצד בעלי המסעדות והפאבים סביבם, מאז שהשוק הפך להיות אזור בילוי וחיי לילה, מהשוקקים ביותר בעיר. עכשיו נראה שהם הולכים לשלם ביוקר על השקט היחסי לו זכו בתקופת הקורונה.

תכנית סגירת הרחובות של העירייה, לפיה כמה וכמה רחובות ראשיים יסגרו חלקית לתנועה ויהפכו למדרחוב, מסעירה את הרוחות בירושלים כבר למעלה מעשרה ימים.

"השכונה שלנו והרחובות בהם אנחנו גרים הפכו מזמן לסיוט של רעש ולכלוך. לא מספיק שאני צריכה להתמודד עם שיכורים שעושים את הצרכים שלהם בכניסה לבניין שלי, עכשיו העירייה רוצה לחסום לנו גם את הגישה לבתים. לא יתכן שבשביל פחות מ-50 בעלי עסקים יהרסו את החיים של אזור מגורים שלם", מספרת דבורה וילשנסקי, תושבת נחלאות המתגוררת בעיר מעל 40 שנים. "טוענים שזה יעזור לעסקים לפתוח בצורה בה תהיה פחות סכנה להידבקות בקורונה, אבל שוק מחנה יהודה פתוח וצפוף כבר לא מעט זמן – והעירייה לא אוכפת את התקנות הבסיסיות ביותר, לא בודקים חום ולא מקפידים על מסיכות. שיתחילו בדברים הבסיסיים".

להרגשת התושבים, העירייה החליטה לפגוע באיכות החיים שלהם כדי לקדם עסקים וחיי לילה, ועשתה את זה ללא תכנון ותיאום עם מי שגר שם. "מה יעשה אדם שצריך להביא קרוב משפחה מוגבל תנועה עד לביתו, והרחוב סגור? איך יכנסו אמבולנסים? שכחתם שאנשים גרים פה עדיין", מוסיפה דבורה. "גם סוחרי מחנה יהודה נגד המהלך. הם לא יוכלו לקבל סחורה בצורה נוחה ויהיו כפופים לשעות סגירת הרחובות. אין בזה היגיון".

רחובות אגריפס, הלל, שמאי, הדקל, שלומציון, עמק רפאים, עזה, דרך בית לחם ועוד ועוד – יסגרו במקטעים שונים לתנועה בימים ובשעות מסוימים, במסגרת מיזם "רחוב פתוח" עליו הכריז ראש העיר.
המטרה היא לעזור לעסקים לחזור ולפעול במתכונת כמעט מלאה תוך שהם פורסים כסאות ושולחנות בשטח רחב יותר, כדי לעודד קהל להגיע עם תחילת הקיץ. במדרחובים יתקיימו מופעי רחוב של אמנים מקומיים, במטרה לסייע גם לאמנים הירושלמים.

אופיר לנג, יו"ר מנהל קהילתי לב העיר, הוביל דיון חירום ומחאה של התושבים אליו הגיעו גם נציגי העירייה, אולם נדמה שכרגע הצדדים לא מצליחים להגיע לעמק השווה. נציגי העירייה הבטיחו כי תינתן עזרה בחנייה עבור התושבים בעת סגירת הרחובות, אולם המתנגדים סרבו להסתפק בכך, והמשיכו לטעון כי חייהם יהפכו בלתי-נסבלים בעקבות סגירת הרחובות.

בתמונה: מדרחוב במרכז העיר. בקרוב באזורים נוספים?


כתב: שיר אהרון ברם

צילם: תומר זמורה

עוד

It seems we can't find what you're looking for.