fbpx

אריה קינג נרשם ללימודי מגדר

מאת: מערכת מדינת ירושלים

סגן ראש העיר אריה קינג נרשם ללימודי מגדר!

פרטי ההסכמים הקואליציוניים בין סיעת מרצ לאריה קינג נחשפים

סגן ראש העיר המיועד, אריה קינג, אישר כי נרשם לתוכנית ללימודי מגדר לתואר שני, כחלק מההסכמים עם סיעת מרצ בנוגע לכניסתו לקואליציה. בראיון טלפוני עמו, סיפר קינג למדינת ירושלים כי הוא וד"ר לורה ורטון ממרצ הגיעו לסיכומים המקובלים על שני הצדדים, וכי "בסופו של דבר המטרה של כולנו היא לשפר את העיר הזו על כל גווניה, ואני פתוח להכיר זוויות חדשות".

ההחלטה של קינג ריגשה רבים."הוא נרגש מאוד. הוא ציין שזה אמנם משהו שהוא לא התכוון לעשות, אבל הוא מתרגש מכך שהדבר יפתח בפניו עולמות חדשים", סיפרה ל"מדינת ירושלים" רֹאשַׁת התוכנית למגדר. "הוא אפילו התעקש לדבר בלשון נקבה בחודשים הקרובים כדי להיכנס להלך המחשבה הנשי".

כזכור, סיעת מרצ התנגדה נמרצות לכניסת אריה קינג לקואליציה. במהלך השבוע האחרון התנהלו שיחות קדחתניות עליהן ניצחה שושבינת ההסכם, רֹאשת הלשכה של ראש העיר משה ליאון, שניסתה לגשר בין הצדדים באופן יצירתי. מספר סעיפים מההסכם טרם נחשפו, אך נודע לנו כי קינג התחייב לערוך ארוחת איפטר לכל עובדי העירייה המוסלמים בביתו לכבוד הרמדאן, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כבר אמרתי לאשתי – אל תדאגי, אני מבשלת!".

כשד"ר לורה ורטון, רֹאשת סיעת מרצ, נשאלה האם הוויתורים של קינג אינם סמליים בלבד, בעוד שפעילותו היומיומית תימשך ללא שינוי, ענתה ורטון: "אני שמחה מאוד על הצעדים שאריה לוקח, וכבר קבענו דייט משותף בסינימטק, כדי לצפות ב"תלמה ולואיז".
קינג עצמו סיפר ל"מדינת ירושלים", ספק ברצינות ספק בצחוק, ש"אני מתלבטת אפילו לשנות את שם המשפחה לקווין במקום קינג, כצעד סימבולי".

עוד על הקמת מדינת ירושלים